2006/06/27

> Berria: Ekainak 28 > UDALBILTZA ADIERAZPENA GAY ETA LESBIANEN NAZIOARTEKO EGUNA DELA ETA

  • Udalbiltzaren adierazpena Gay eta Lesbianen Nazioarteko Eguna dela eta
  • Udalbiltza, 2006-06-27
Honako mezu honen bidez, bihar hilak 28, burutuko den "Gay eta Lesbianen Nazioarteko Eguna" dela eta honakoa adierazi nahi du Udalbiltzak.

Euskal Herrian bizi diren gizon emakume guztiek beren eskubideak bermatu behar zaizkie, euren nortasun ezaugarriak eta kultura, lanerako eta bizitza duinerako eskubidea bereziki errespetuz; inolaz ere bere jatorriaren, sexu edo izaeraren kariaz inor diskriminatu gabe.
Ohar honen bidez gure atxikimendua aldarrikatzera gatoz nazioarteko agiri, hitzarmen, itun, konbentzio edo deklarazio guztiei; bereziki aipatuz bizitza eta gorputz osotasun eskubidea, pentsaera edo aukera nahiz orientazio sexualagatik bereizkeria gabeko berdintasunaren aldeko lanean ari direnei.


Pertsona oroko giza eskubide eta oinarrizko askatasun guztiez erabat eta egiazki gozatzeko eskubidea behar dute izan. Gizon-emakume guztiek izan behar dute eskubide hauek gauzatzeko babesa eta beren sexualitatea aukera berdintasun zein askatasunez bizi eta gozatzeko eskubidea.

Zentzu honetan euskal herritar ororen eskubideen zaintzan instituziook dugun erantzukizuna azpimarratu nahi dugu. Eta bide horretan benetako urrats sendoak hartzeko konpromisoan berresten gara. Gay eta lesbianen kolektiboari gure babes eta elkartasuna adieraztea nahiko ez delako, Udalbiltzako hautetsiok eskubide hauen defentsan eta egikaritzean lanean jarraituko dugu udalez udal eta esparruz esparru jakinarazi nahi dugu.

> Berria: Ezkontza > DOS MILITARES SE CASARAN EN SEPTIEMBRE EN SEVILLA, PRIMERA BODA GAY DEL EJERCITO

  • Dos militares homosexuales se casarán en septiembre en la primera boda gay del Ejército
  • El alcalde de Sevilla oficiará la boda de los dos soldados, destinados en la Base Aérea de Morón
  • El País, 2006-06-27 # Europa Press, Sevilla
Dos militares homosexuales del Ejercito del Aire destinados en la Base Aérea de Morón de la Frontera (Sevilla), los dos Alberto de nombre, se casarán el próximo mes de septiembre en el Ayuntamiento de la capital hispalense, en la que supondrá la primera boda gay que se celebra en el Ejército español. El alcalde de Sevilla, el socialista Alfredo Sánchez Monteseirín, oficiará la boda, a la que también está invitado el secretario de Movimientos Sociales y Relaciones con las ONG del PSOE, Pedro Zerolo, que ha asesorado a la pareja, según ha informado uno de los contrayentes.

Alberto, natural de Sevilla, ha explicado que conoció a su novio en 2002 durante una noche en Madrid, ciudad de nacimiento de su pareja. Tras distintos destinos, en la actualidad trabajan "puerta con puerta" en las instalaciones militares de Morón y la relación fructificará en el anhelado matrimonio. Conocen de la repercusión que tendrá la noticia pero no les importa que "militares de la vieja escuela se echen las manos a la cabeza". "Sabemos que estamos en el Ejercito y que es complicado, porque no soy jardinero sino militar, y sé que habrá superiores que me harán la vida imposible, que ya lo están haciendo", ha indicado el militar.

De hecho, el soldado sevillano ha relatado que remitieron una carta a la Presidencia del Gobierno para interesarse por las posibles consecuencias de la boda pero la contestación les dejó tranquilos. "Nos preocupaba qué podría ocurrir, si nos podrían por ejemplo cambiar de destino por casarnos, pero nos respondieron que, atendiendo a la Ley, no pasa nada, como si fuéramos astronautas", ha bromeado Alberto.
  • Comentarios "casi homófobos"
A la boda también asistirán unos 40 compañeros de la pareja, aunque son conscientes de que en la base aérea hay a quien no le ha gustado la noticia. Alberto ha lamentado las amenazas y los comentarios "casi homófobos" de quienes trabajan a diario con ellos, algunos, mandos superiores. "A nadie le importa con quién me case, yo voy todos los días a trabajar y cumplo con mi profesión", ha subrayado. El futuro matrimonio tiene decidido que no se pondrá el uniforme militar, ni comprará tampoco el traje de gran gala del Ejército del Aire, que cuesta unos 300 euros.

"Me advirtieron de que tuviera cuidado si me casaba vestido de militar pero no sé por qué, si vengo de una familia de origen militar que se casó de militar, por qué yo no", se ha preguntado. Zerolo les ofreció ejercer de intermediario con el Ministerio de Defensa para que se vistieran de uniforme ese día pero Alberto decidió finalmente, por estética, que ése no era el traje que le apetecía lucir.

El militar ha hablado del interés de revistas y programas de televisión, "incluso con generosas ofertas económicas", para anunciar la boda pero la pareja rechaza generar un negocio con su enlace por respeto a sus familias. Los jóvenes militares desean una boda familiar aunque la excepción la han tenido con la invitación a dos famosos, Jesús Vázquez y Boris Izaguirre, que aún no han contestado al ofrecimiento.

> Berria: Borroka > SALHAKETA IMPULSA UNA PLATAFORMA CONTRA LAS NUEVAS CARCELES DE ARABA Y GIPUZKOA

  • Salhaketa impulsa una plataforma contra las nuevas cárceles de Álava y Guipúzcoa
  • El País, País Vasco arg., 2006-06-27 # T. G. C., Vitoria

La asociación de apoyo a presos Salhaketa presentó ayer en Vitoria la plataforma que ha impulsado contra la construcción de las nuevas macrocárceles de Nanclares de la Oca (Álava) y Zubieta (Guipúzcoa). Los portavoces de Salhaketa consideran que no se ha acreditado la necesidad de ambos centros y criticaron el "secretismo" que rodea los dos proyectos. "No han comunicado nada a los vecindarios de Zubieta y Nanclares, cuando las consecuencias de un gran centro penitenciario de este tipo para las poblaciones cercanas son graves, como se puede esperar de proyectos mastodónticos de esta envergadura", apuntó César Manzanos, miembro de la asociación.

Las dos nuevas cárceles se integran en el Plan de Creación y Amortización de centros penitenciarios que presentó el Gobierno central el 18 de noviembre de 2005. La de Nanclares relevará el centro actual de esa localidad, mientras que la de Zubieta sustituirá a la de Martutene, también en el término municipal donostiarra, que será cerrada.

El plan pretende en conjunto la construcción de 18.000 nuevas plazas hasta 2012 para paliar el hacinamiento en las cárceles. En la actualidad, se considera que el sistema penitenciario padece una sobreocupación del 149%, que llega en Nanclares a casi el 200%, según la plataforma. "En los proyectos para el País Vasco, se pretende que cuenten con 500 celdas compartidas, lo que nos ofrece macrocárceles capaces de albergar hasta 1.000 presos cada una, algo incompatible con lo que establece la ley", señaló el portavoz de Salhaketa durante su comparecencia.

> Berria: Inozokeriak > EL NUMERO DE HERMANOS MAYORES INFLUYE EN LAS TENDENCIAS HOMOSEXUALES DE LOS VARONES

  • El número de hermanos mayores influye en las tendencias homosexuales de los varones
  • Los hombres criados con hermanastros de más edad no registran un aumento de la homosexualidad, según un estudio presentado por una revista científica
  • ADN, 2006-06-27 # Agencias, Washington
El número de hermanos mayores influye en las probabilidades de que un hombre tenga tendencias homosexuales, señala un estudio que publica hoy la revista Proceedings of the National Academy of Sciences.

La investigación fue realizada por un grupo de científicos encabezado por el profesor de psicología de la Universidad Brock, en St. Catherines (Canadá), Anthony Bogaert, que señala que la homosexualidad aumenta en hombres con hermanos mayores de la misma madre, pero no con hermanastros o hermanos adoptivos.

El estudio, realizado con 905 hombres en Canadá, buscaba determinar si existían razones psicosociales, como vivir con hermanos varones de más edad, o un mecanismo biológico, en la tendencia sexual.

Para Bogaert, es probable que la mayor tendencia homosexual sea consecuencia de un efecto prenatal y que, según otros estudios, haya una base de carácter biológico.

Según el científico, la influencia sobre la tendencia homosexual puede advertirse ya con un hermano mayor, y ésta aumenta cuando se trata de tres o cuatro hermanos varones de mayor edad.
  • Contexto general
No obstante, el científico señala que el fenómeno debe analizarse en un contexto general de la homosexualidad, que entre los varones es de alrededor del 3%, según él, y podría aumentar al 5% entre los hombres con hermanos mayores.

Bogaert sugiere que la relación entre el número de hermanos mayores y la homosexualidad es biológica por cuanto sólo se produce cuando todos son hijos de una misma madre.

Los hombres criados con hermanastros varones de más edad o hermanos adoptivos no registraron un aumento de la homosexualidad en el estudio, precisa.

Esto, añade, demuestra que el ambiente en que se cría un hombre no tiene importancia a la hora de manifestar una tendencia sexual.

> Berria: Ekitaldiak > CHARLA EN BERGARA ORGANIZADA POR ZUTIK SOBRE LA REALIDAD DE LOS TRANSEXUALES

  • El Kultur Etxea acoge esta tarde una charla sobre la realidad de los transexuales
  • El ponente será el transexual Ivan Garde, miembro fundador y presidente del colectivo navarro Iola Ledo. El encuentro, organizado por Zutik, se celebra a partir de las 19.30 horas.
  • El Diario Vasco, Alto Deba arg., 2006-06-27 # DV, Bergara
La Casa de Cultura recibe esta tarde un charla sobre la transexualidad que organiza Zutik. A partir de las 19.30 horas, el transexula Iván Garde, de la asociación navarra Iola Ledo, plantearan las reivindicaciones de este colectivo, que junto al de homesexuales y lesbianas tradicionalmente han sido estigmatizados y marginados a pesar de que dispongan de los mismos derechos que cualquier personas.

El encuentro de hoy se organiza para dar a conocer esta realidad y la celebración el 28 de junio de una jornada reivindicativa bajo el lema 'Derechos para las personas transexuales ahora'.Los organizadores de la charla quieren hacerse eco «de este colectivo perseguido, ridiculizado e incomprendido, que llevan años en la lucha por el reconocimiento de sus derechos».

Iván Garde es fundador y presidente de la asociación Ilota Ledo que persigue los cambios en la jurisprudencia, mejora en el sistema médico y formación a nivel social como algunas de las metas que la asociación se ha marcado para trabajar.

Como ha declarado Garde, «lo más urgente es solucionar el tema legal. Actualmente, para cambiar el carnet de identidad, los transexuales tienen que enfrascarse en una larga lucha judicial que muchas veces termina en el Tribunal Supremo. Aunque éste les termina dando la razón, el gasto económico termina siendo considerable».
  • La fiesta del miércoles
Mañana, 28 de junio, está declarada jornada del orgullo Trans. Este año, tienen para celebrar la reciente modificación legal con una normativa que posibilitara el cambio de nombre y sexo registral de las personas transexuales, aun cuando éstas no hayan sido sometidas a una intervención quirúrgica de genitales. Pero, aún tienen por reivindicar el centenar de trabas legales, administrativas y sociales necesarias para normalizar sus vidas, «hay que tener en cuenta que mas del cincuenta por ciento de este colectivo no pueden acceder a dicha cirugía por distintas razones, pero es una realidad a la que por fin esta norma va a dar amparo.

> Berria: Ekainak 28 > MOVIMIENTOS Y REDES SOCIALES ALTERNATIVAS RECORDARAN EN MADRID QUE "ORGULLO ES PROTESTA"

  • Movimientos y redes sociales alternativas de Madrid confluirán en un Bloque común en la Manifestación Estatal de este sábado para recordar que ‘Orgullo es Protesta’
  • Cuestionan la mercantilización de la convocatoria y la despolitización del movimiento LGTB oficial
  • rojoynego.info, 2006-06-27 # Bloque Alternativo · Marcha Estatal Orgullo LGTB 2006, Madrid
El próximo sábado 1 de julio se celebra en Madrid, a partir de las 18 horas y desde la Puerta de Alcalá hasta la Plaza de España, la Marcha Estatal 2006 del Orgullo LGTB (Lésbico, Gay, Transexual y Bisexual), convocada oficialmente por la FELGT (Federación Estatal de Lesbianas, Gays, Transexuales y Bisexuales) y COGAM (el Colectivo de lesbianas, gays, transexuales y bisexuales de Madrid) bajo la tutela y patrocinio del ‘empresariado rosa’ y grandes empresas como Schweppes o Pink Fish.

Un fantasma recorre esta convocatoria: es el fantasma del llamado Bloque Alternativo, en el que confluyen movimientos de base y redes sociales del Madrid más crítico y activista. Se trata, según sus promotoras y promotores, de un “espacio abierto y plural” que reclama “recuperar el origen combativo y político” del Orgullo LGTB. Su lema no deja lugar a dudas: “Orgullo es Protesta”.

En el Bloque Alternativo estarán presentes grupos como LIBERACCIÓN - LGTB de izquierdas, la asociación lesbigay RQTR de la Universidad Complutense, el colectivo feminista Las Lilas, el Grupo de Trabajo Queer o el centro social de mujeres la Eskalera Karakola, que han invitado a manifestarse compartiendo el mismo espacio del Bloque a centros sociales, sectores autónomos o ecologistas, entre otros. “Queremos hacer visible una presencia distinta en la manifestación, una presencia que no nos convierta en simples sujetos y objetos consumistas, una presencia que reclame que no queremos ser normales, sino cambiar la norma heterosexista, desmontarla, reivindicar una verdadera liberación sexual”.

A la vez, el Bloque Alternativo quiere ser “un punto común para el mosaico activista madrileño, más allá de las disidencias sexuales”, porque, aseguran, “esa verdadera liberación sexual está necesariamente unida a otras luchas transformadoras”. Los colectivos, grupos y personas que han venido coordinando esta convocatoria de Bloque Alternativo pretenden “seguir tejiendo redes y estrategias comunes” más allá de la manifestación del sábado.


De momento, el sábado 1 de julio, a partir de las 18 horas en la Puerta de Alcalá harán del trayecto hasta Plaza de España “una grieta rebelde, divertida, creativa, radical y sin códigos de barras” con música de DJ’s, consignas politizadas y tantos colores como el arco iris. Para l*s más activistas, la convocatoria se adelanta a las 17:15h en el Boulevard del Paseo del Prado, frente a las marquesinas de la EMT de la Plaza de Cibeles.

> Berria: Ekitaldiak > EHGAMEN 30 URTEKO IBILBIDEA ARGAZKITAN IKUS DAITEKE USURBEN

  • EHGAMen 30 urteko ibilbidea argazkitan ikus daiteke Usurben
  • Atzo inauguratu zuten 'Borroka baten koloreak' izeneko erakusketa, eta uztailaren 2ra arte egongo da irekita
  • Goierriko HITZA, 2006-06-27 # Uxua Barandiaran

Euskal Herriko Gay Askapenerako Mugimendua (EHGAM) sortu zela 30 urte bete dira, eta horren harira Euskal Herriko gay eta lesbianen mugimenduak erakusketa jarri du Beasainen. Borroka baten koloreak izenburupean «gay, lesbiana, transexual eta gutxiengo sexualen garapenean eragina izan duten momentu ugari bildu nahi izan ditugu argazkitan», azaldu dute antolatzaileek. Besteak beste, martxoaren 8an ospatzen den emakumeen nazioarteko eguna, maiatzaren 17an izaten den homofobia, lesbofobia eta transfobiaren kontrako nazioarteko eguna edota bihar ospatuko den gay, lesbiana eta transexualen askapenerako nazioarteko egunaren irudiak jaso dituzte. Urteetako ibilbidea «luzea eta zaila» izan dela diote, eta horren berri ere eman nahi izan dute erakusketan.

Atzo ireki zuten erakusketa Usurbe Antzokiko erakusketa aretoan, eta uztailaren 2ra arte egongo da aukera ikusteko. Lanegunetan 19:00etatik 21:00etara. Jaiegunetan ordutegi zabalagoa izango du, 12:00etatik 14:00etara eta 19:00etatik 21:00etara.

1976. urte bukaeran, Durangoko azokan, eman zituen lehenengo pausoak EHGAMek. Hurrengo urteetan hasi ziren aldarrikapenak azaleratzen. Mugimendua legezko bihurtzeko mozioak udaletan edota Francisco Vicente Vadillo trabestiaren hilketaren ondotik homosexualen aldeko mugimenduak indartu ziren, besteak beste. Horrela, 1979. urteko ekainaren 28an kalera atera eta lehen manifestazioa egin zuten Donostian.

  • Gizartearen erantzuna
Homosexualen aurrean «gogor» azaldu da behin baino gehiagotan gizartea. Are gehiago, askoren ustez gaixotasun baten parekoa da sexu bereko pertsonak maitatzea. Denboraren joanean itzalduz joan da pentsakera hori. Horren adibide da, 1990. urtean Osasunerako Mundu Erakundeak gaixotasunen zerrendatik kendu izana. Hala ere, «elizak, beste erlijioetako hierarkiek eta erakunde integrista edo kontserbadoreek euren jarrerarekin jarraitzen dute».

Ezkontzeko eta umeak adoptatzeko orduan legearen aurrean homosexualek berdintasuna lortzeko iaz arte itxaron behar izan zen.

Urte hauetan aurrerapauso asko eman diren arren, gizartean homofobia, lesbofobia eta transfobiaren eragina nabaria dela diote EHGAMeko kideek. «Horregatik, lan asko dugu oraindik egiteko. Komunikabideetan, instituzioetan...».

> Erreportajea. Ekainak 27 > AURRERA, BAINA EZ NAHI BESTE

  • Aurrera, baina ez nahi beste
  • Berdintasun legala lortu arren, berdintasun soziala lortzeko asko geratzen dela diote gay eta lesbianek
  • Berria, 2006-06-27 # Asier Iturriagaetxebarria, Bilbo

Urtebete pasatu da Espainiako Parlamentuak sexu bereko bikoteei ezkontzeko eskubidea eman zienetik. Urtebete horretan aurrera egin dela aitortzen dute Hego Euskal Herriko gay eta lesbianen elkarteek, baina oraindik gauza asko daudela egiteke azpimarratu dute. «Berdintasun legala lortu da, eta hori izan da gay eta lesbianen aspaldiko aldarrikapen bat, baina oraindik berdintasun soziala lortzea falta zaigu». Hegoak elkarteko Txema Gonzalok egindako adierazpenak dira, baina horixe da elkarteen ustea, zehaztasunak egon badauden arren.

Hauteskunde kanpainan hartutako konpromisoa betez, Espainiako Kode Zibila aldatu, eta sexu bereko bikoteei bikote heterosexualek dituzten eskubide berberak eman zizkien Jose Luis Rodriguez Zapatero Espainiako presidenteak. Horretarako, baina, Espainiako Parlamentuaren adostasuna behar zuen. Iazko ekainaren 30ean egindako bozketan lortu zuen. PP eta CiU alderdi politikoetako diputatuak izan ezik, beste guztiak Kode Zibila aldatzearen alde agertu ziren.

Orduz geroztik, Arabako, Bizkaiko, Gipuzkoako eta Nafarroako sexu bereko bikoteek ezkontzeko eskubidea dute, eta, nahi izanez gero, umeak adoptatzeko eskubidea ere badute. Hau da, beste edozein bikotek dituen eskubide berberak dituzte.

Bihar ospatuko dute Gay eta Lesbianen Nazioarteko Eguna, eta, horrekin batera, ezkontzeko eskubidea badutela ere ospatu ahal izango dute. Hala ere, hori ez dela nahikoa nabarmenuko dute, EHGAMeko Imanol Alvarezek esan duen legez: «Berdintasun soziala berditasun legaletik haratago doa. Hori lortzeko, izugarrizko lana daukagu egiteko; gure helburua benetako berdintasuna da».

Antzeko bidetik jo du Sejo Carrascosa gay mugimenduko kideak. Azpimarratu duenez, Kode Zibila aldatzeko asmoak agerian utzi zuen orain urtebete homofobia gure gizarteko zenbait sektoretan ondo barneratuta dagoela oraindik. Dena den, sexu bereko kideak ezkontzeak borroka horri lagundu diola azaldu du. «Homosexualitatea gizartean ikusarazteko balio du. Esaterako, Grande-Marlaska epailea bezalako pertsonaia ezagun batek komunikabide batean esatea homosexuala dela eta ezkonduta dagoela, ondo dago».

  • Adoptatzea, zail

Berdintasun sozial hori lortzeko bidean nondik nora jo behar den argi daukate Alvarezek eta Carrascosak: hezkuntzan aragin behar da. Carrascosak aipatu duenez, ikastetxeak adibide onak dira gizartean barneratuta dagoen homofobia ikusteko. Hala, bertan gehiago eragiteko eskatu du. «Bullying kasuren bat egon dela entzutean, beti pentsatzen dut posible dela ume hori maritxua izatea. Maritxuok oso ondo dakigu zer den ikastetxe batean jazarpena bizi behar izatea».

Sexu bereko bikote ezkonduek umeak adoptatzeko eskubidea dute orain -Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan 2003. urtetik dute, Izatezko Bikoteen Legearen bitartez-, baina zailtasunak dituzte. Izan ere, Espainian adoptatzeko umerik ez dagoenez, kanpora joan behar dute. «Kanpoan oztopo askorekin egiten dute topo. Txinan, esaterako, zinpean esan behar duzu zu homosexuala ez zarela, hara norbanako bezala adoptatzera joan nahi izanez gero. Dena den, ezagutzen ditut gezurra esan eta umea ekarritakoak», dio Alvarezek.

======================================================

  • Zenbakia > 89

Hego Euskal Herrian 89 ezkontza homosexual egin ziren 2005. urteko ekainaren 30etik abenduaren 30era; 69 ezkontza gizonen artekoak izan ziren, eta 20 emakumezkoen artekoak.

Araba. 11 ezkontza. 7 gizonen artean eta 4 emakumeen artean.
Bizkaia. 37 ezkontza. 31 gizonen artean eta 6 emakumeen artean.
Gipuzkoa. 29 ezkontza. 21 gizonen artean eta 8 emakumeen artean.
Nafarroa. 12 ezkontza. 10 gizonen artean eta 2 emakumeen artean.

======================================================

  • «Praktikotasunagatik egin dugu»
  • Izatezko bikote izanda ez dituzten eskubide legalak lortzeko erabakitzen dute ezkontzea bikote homosexual askok.
  • Berria, 2006-06-27 # A. Iturriagaetxebarria, Bilbo

Ezkondu zirenetik euren bizitza ez dela aldatu nabarmendu arren, ezkonduta egoteak «abantaila legal» batzuk badituela aitortu du Pedro Matxok. Matxo eta bere bikotekidea joan zen irailaren 29an ezkondu ziren. «Hego Euskal Herriko lehenengoetarikoak izan ginen». Izan ere, uztailean hasi ziren ezkondu aurreko tramitazioarekin, eta irailaren amaierarako eman zieten data.

«Guk 15 urte daramatzagu elkarrekin. Izatezko bikotea ere baginen, baina konturatu ginen eskubide batzuk ezerezean gelditzen zirela. Testamentuen eta jarauntsi kontuetan, adibidez, izatezko bikoteek eta ezkonduek ez dituzte eskubide berak». Inguruko beste izatezko bikote batzuekin testamentuekin zer gertatu zen ikusita, ezkontzea eta berehala testamentua egitea erabaki zuten Matxok eta bere bikotekideak. «Praktikotasunagatik ezkondu ginen». Era berean, bai bera eta bai bere bikotekidea «ezkontza heterosexual eta patriarkalaren kontra» luzaro borrokatutakoak direla gogoratu du.

Matxo eta bere bikotekidea bezala, legediaren hutsuneak estali asmoz erabaki zuten ezkontzea Cristina Alvarez Esparzak eta Nerea Garcia Lopezek. Joan zen urteko urrian ezkondu ziren. 11 urte dira bikotea osatzen dutenetik, eta izatezko bikotea ere baziren. Baina 2004ko abenduaren 29an, Afrika beren alaba jaio zen. «Nerea haurdun geratu zenean, bikote homosexualen ezkontzei buruzko legearen gaia atera zen, eta orduan erabaki genuen gauzarik onena ezkontzea izango zela», azaldu du Alvarez Esparzak. «Ez hori bakarrik, ogasun arloan edo jarauspen kontuetan ez da gauza bera izatezko bikotea izatea edo ezkonduta egotea», gaineratu du Garcia Lopezek.

  • Familia liburuan aldaketak

Ezkondu eta berehala, lehenengo aldaketak igarri zituzten. Ordu arte, Garcia Lopezen alaba zen Afrika, eta bere bikotekideak ez zeukan zerikusirik. Harrezkero, biak dira Afrikaren guraso, eta hala jasotzen da familia liburuan. «Gure familia liburua izango da hori jasotzen duen lehenengoetako bat». Hala ere, familia liburuan aldaketa hori jaso ahal izateko, Alvarez Esparzak adopzio eskaera bat egin behar izan zuen. «Emaitza zein izan den ikusita, nik ezkontzera animatuko nituzke bikote homosexualak. Jai handia egin ez izanaren damu naiz orain!», dio Alvarez Esparzak.

======================================================

  • «Izatezko bikotea ere baginen, baina ezkonduen aldean eskubide batzuk ezerezean gelditzen ziren» · Pedro Matxo · gay ezkondua
  • «Gure alabarengatik erabaki genuen ezkontzea, biok umearen guraso gisa agertzeko familia liburuan» · Cristina Alvarez Esparza · lesbiana ezkondua

======================================================

  • «Gizartea hipokrisian gordetzen da, eta ez ikusiarena egiten du»
  • Philippe Lacoste Miarritzeko LGP elkarteko lehendakaria
  • Gay eta lesbianen eguna dagoeneko iragan da Ipar Euskal Herrian. Usaian bezala, nazioarteko eguna baino astebete lehenago ospatu dute Miarritzen.
  • Berria, 2006-06-27 # Aitor Renteria, Baiona

Sexu bereko pertsonen ezkontza eta haurren adopzioa aztertzeko prest dagoela iragarri du Nicolas Sarkozy Frantziako Barne ministroak. Segolene Royal PSFko kideak, Frantziako presidente izateko hautagai hau ere, eskubidea arautzearen alde dagoela iragarri du, orain arteko jarrera aldatuz.

Berdintasuna izan da aurtengo leloa Miarritzen egin duzuen harrotasun egunean. Zeri begira hautatu duzue lelo hori?

Berdintasuna, askatasuna eta anaitasuna dira Frantziako Errepublikako ikur edo lelo nagusia. Alta, legeari so eginez, argi dago legeak ez diela bermatzen berdintasuna sexu bereko pertsonei. Printzipioz aitortzen da berdintasuna, baina legeak ez du hori bermatzen. Horregatik, horri begira jarri ditugu aurten bitartekoak.

Zer adierazi nahi duzu horrekin?

Datorren urtean Frantziako presidentetzarako hauteskundeak izango dira eta karia horretara nahi dugu alderdi guztietako hautagaiek jarrera argia har dezaten, engaiamendu sendoa. Ezkontza, adopzioa, homofobiaren aurkako legeak... halako neurriak indarrean ezartzea nahi dugu. Funtsean bertzeek bezala izan nahi dugu, eguneroko bizia normaltasun osoz burutzea.

Zubi batek bereizten ditu Hendaia eta Irun, Lapurdi eta Gipuzkoa. Nola ikusten duzue legearekiko ezberdintasuna?

Ez du ez zangorik, ez bururik. Europarrak gara guztiak, baina zubi baten alde batera sexu bereko bi pertsona ezkondu daitezke eta hemen ez. Eskubidea bada, denetan egotea nahi eta eskatzen dugu. Zer egin behar dugu, hara joan, ezkondu eta hona itzuli? Eskubidea delako, legeak berma dezan eskatzen dugu. Ez dugu onartzen ibiltzea beti saihesbideen bila. Eskaria argia da eta agintarien erantzunak ere argia izan behar du. Prest daude berdintasuna bermatzeko, edo diskriminazioa, bazterketa bultzatzen segitu nahi dute.

Harrotasun egunak ikusgarritasuna aldarrikatzen du. Badago norberaren sexualiatea gordetzeko arrazoirik?

Legearen aitzinean ez dugu eraso zuzenik pairatzen. Baina lege faltak argi uzten du bizi dugun egoera ez dela normala, ez garela berdinak. Ez dugu lotsatzeko arrazoirik eta hori erakutsi behar diogu mundu zabalari eta gizarteari. Baina funtsean egunerokoan hainbat eraso edo bazterketa pairatzen ditugu.

Zein dira eremu zailenak normaltasun hori lortzeko?

Lege mailako aitormen eza froga nabarmena da. Horrez gain bertze bi eremu daude, familia eta lana. Urratsa hurbilekoengan ematea da zailena eta horregatik uste dugu funtsezkoa, halabeharrezkoa dela normaltasunez bizitzeko. Eta zirkulu horietan ematen ez bada urratsa, adierazgarria da. Jendeen artean egiten dugu bizia eta sexu mailan egin dugun hautua naturaltasunez erakutsi behar dugu. Batetik ingurukoen erreakzioaren beldurra dago baina horrek bertze zerbait islatzen du. Gizartearen ohituretan bazterketa da oraindik nagusi eta ongi pentsatzen du urratsa eman aitzin. Urrats hori funtsezkoa da gainerako guztiak emateko.

Familia osatzeko adopzioaren traba dago. Zein egoeratan zaudete orain adoptatu ahal izateko?

Bakarrik haur bat adoptatzeko arazorik ez dut, baina bikotean banago ezin dut. Presioa egin behar dugu, argitara azaldu. Ez dugu gezurretan ibili nahi eskubidez dagokiguna lortzeko. Aski da. Gizartea hipokrisian gordetzen da, ez ikusiarena egin eta ikusten ez duena existituko ez balitz bezala. Ataka hori gainditu behar dugu.

Zein da elkartetik bultzatzen duzuen lana?

Lehen-lehenik bilgune bat osatzea, ditugun kezka, gogoak, helburuak eta eginkizunak aipatzeko. Urtero Euskal Herria Zuzenean festibalean parte hartzen dugu. Lapurdi kostaldean errazagoa da sexualiatea azaltzea. Jende gehiago bizi da eta txikiagoa da presio soziala. Horregatik informazioa gune horietan zabaldu nahi dugu, presioa eta aurreiritziak handienak diren tokietan. Ildo berean parte hartzen dugu Euskal Herriko gizarte foroan. Bestalde, informazio lana bultzatzen dugu, eskoletan eta harreman guneetan. Adibidez, Xibertako (Lapurdi) oihanean eta hondartzetan kafea eskaintzen diegu hurbildu nahi dutenei. Informazioa zabaldu eta konfiantza sarea osatzen da.

======================================================

  • Deialdiak
  • Ekainaren 28an, asteazkena, Askapen Gay eta Lesbianoaren Nazioarteko Eguna ospatuko da. Manifestazioak izango dira eguneko ekitaldi nagusia.
  • Bilbo. 20:00 Plaza Eliptikotik manifestazioa. Ondoren, EHGAMen ikuskizun-jaia Kafe Antzokian.
  • Donostia. 20:00 Boulebarretik manifestazioa.
  • Gasteiz. 20:00. Andre Mari Zuritik manifestazioa.
  • Iruñea. 20:00. Bus Geltokitik manifestazioa. Gero, Gaypiriña festa Navarrerian.
  • Arrasate. 19:30. Elkarretaratzea udaletxeko plazan.